Comp. 7 Vermogen tot groei en ontwikkeling
1. POP (Persoonlijk OntwikkelingsPlan)
Criteria: Zelfstandig eigen gedrag analyseren door het aangeven van sterke en zwakke punten in relatie tot het toekomstige beroep van leraar en formuleert (mede) op basis daarvan leer- en/of professionaliseringsvragen in een persoonlijk ontwikkelingsplan (POP). Stelt prioriteiten met betrekking tot eigen professionele ontwikkeling en kan eigen scholingsvragen en nascholingsvragen formuleren.
Voortgangsgesprek 1 met doelen
Voortgangsgesprek 2 met doelen
3. Beeld van eigen geschiktheid voor het beroep
Criteria: Ontwikkelen van een realistisch beroepsbeeld, opvattingen en bekwaamheden.
Ik wil graag leren en ben erg enthousiast over het onderwijs. Ik krijg steeds meer eigen opvattingen over mijn lesgeven; het je eigen maken. Bijvoorbeeld structuren, inleidingen tijdens je lessen. Door ervaringen in de stages krijg je de bekwaamheid tot het worden van een lerares.
4. Intervisie over eigen werk
Criteria: De student reflecteert zelfstandig en in intervisie op eigen beroepsmatig handelen.
Tijdens de visiebijeenskomsten van de LIO school werd er veel gereflecteerd. Hierdoor heb ik geleerd om kritisch te kijken naar mijn eigen handelen. Maar ik luisterde ook naar mijn medestudenten. Het heeft mij sterker en bewuster gemaakt.
5. Beroepsopvattingen uit de verschillende werkvelden
Criteria: Beroepsopvattingen uit de verschillende werkvelden verwoorden en in de praktijk laten zien.
6. Kennis van professionaliseringsmogelijkheden
Criteria: Eigen scholingsvragen formuleren en naar aanleiding hiervan opdrachten uitvoeren.
Maak jouw eigen website met JouwWeb