Comp. 5 Communicatief vermogen
1. Communicatievaardigheid
Criteria: Sociale en communicatieve vaardigheden op een doeltreffende manier in verschillende educatieve beroepscontexten gebruiken.
Het communiceren, gaat zoals al eerder is te lezen goed. Maar het ontbrak nog aan bewijzen. Iets wat ik lastig vond, omdat ik niet lastig wilde zijn naar collega's. In gesprekken gaat dat goed en vraag en ontvang ik feedback. Maar ik voelde me dan toch watbezwaard om te vragen of collega's iets op papier wilden zetten. Ik heb me hierin wel ontwikkeld. Mede omdat ik me op mijn plek voel. Ik heb enkele collega's gevraagd de 360 meting in te vullen.
2. Contacten leggen en onderhouden
Criteria: Contacten leggen en onderhouden met de verschillende deelnemers in het vakgebied en daarbij sociale en communicatieve vaardigheden op een doeltreffende manier gebruiken.
Zie C5.3
3. Verwoorden van visie
Criteria: Visie op het vak, het onderwijs en de opvoeding van kinderen verwoorden aan collega's.
Ondanks alle bewijzen die ik heb verzameld betreft communicatie met collega's, heb ik wle geleerd dat de persoonlijke gesprekken met collega's voor mij de meeste waarde hebben. Gesprekken die niet als bewijs op papier hoeven. Naast zulke gesprekken heb je het vaak over het onderwijs. Ik kan hierin mijn ideeen over het vak verwoorden naar mijn collega's. Hierdoor krijg ik een eigen kijk op het onderwijs. Dit heb ik verwoord in mijn visie. In de toekomst zal ik mijn visie vast her en der nog aanpassen door de ervaringen die ik op doe.
Naast de vele collega's ben ik ook vaak aanwezig bij vergaderingen. Hierbij heb ik contact met de mentor, zorgteam en rebound medewerkers. Er zijn veel vergaderingen van klas 1VK1, deze klas is soms lastig mee te werken. Maar het is absoluut een uitdaging. Al deze verslagen, logboeken en akkefietjes die tijdens een les ontstaan worden in Magister gezet zodat elke collega het kan lezen.
4. Presenteren van eigen ontwikkelingen
Criteria: Een digitaal en analoog portfolio inzetten voor het overbrengen van ontwikkelingen en ideeen aan collega's.
5. Relevante buitenschoolse contacten
Criteria: Buitenschoolse contacten in het kunsteducatieve werkveld (met instellingen) onderhouden.
Het contact buiten de school verloopt goed. Ik heb leerlingen laten meedoen aan een fotowedstrijd. Ik wilde ook naar een museum met de eerste klas, maar hier ben ik niet aan toe gekomen.Ik hoop dit in de toekomst meer te kunnen doen.
![](https://primary.jwwb.nl/public/h/a/t/tabitha/fotowedsrijd.jpg)
Maak jouw eigen website met JouwWeb